Позначення свят і служб

Велике свято
Середнє свято
Середнє свято
Мале свято
Мале свято
Мале свято

Дорогі Браття і Сестри у Христі!

Допоможіть Живій Вервиці поширювати віру, моральність, завдяки Вашій молитві, пожертві на поширення віри!

Зробити пожертву в
фундацію "Живої Вервиці"

Свідчення про отримані ласки

Хочу подякувати за ласку і опіку над моєю сімєю Матері Божій і святій Філомені. Одного разу моїй дочці піднялась температура до 39,3. я помастила миром святої Філомени і сталося чудо.Температури не стало.Також допомогло миро святої Філомени від сильної болі

Люба (м. Бережани)

Церковний календар

ПонеділокВівторокСередаЧетверП'ятницяСуботаНеділя
1234567
891011121314
151617
18
192021
22232425262728
2930311234

Опис

Картинка приоритету свята Пятидесятниця


Пятидесятниця

Духовні читання

Пятидесятниця

Читання

Пятидесятниця

Картинка приоритету свята Навечір’я Просвіщення (піст)


Подібно, як у навечір'я Різдва Христового, вірні готуються до празника Богоявлення строгим постом і участю в численних богослужіннях. Того дня господар приносить з церкви свячену воду, якою кропить дім і обійстя. Цей звичай відображає біблійну традицію: батько родини немовби виконує роль священика, який має обов'язок повчати і благословити своїх рідних. Цей вечір в українському народі називається щедрим вечором, бо вже не колядують, а щедрують. У щедрівках збережено багато поганських передхристинських звичаїв.

Під час Діоклетіанового переслідування християн нікомидійський єпископ Теопемпт через свою вірність Христові терпів різні муки, з яких, однак, вийшов зовсім неушкодженим. Тоді поганський чарівник Теона приготував для Теопемпта сильну отруту, яка не подіяла на вірного Божого слугу. Завдяки цьому чуду Теона увірував у Христа. Погани кинули їх до в'язниці, де Теопемпт охрестив Теону. Після жорстоких тортур Теопемптові відрубали голову, а Теону закопали живцем у землю 284 року.

Преподобна Синклитікія була родом з Олександрії. Батьки її були дуже багаті, тож із юних літ дівчина думала тільки про Бога. Полюбивши чистоту дівства, вона відмовилася одружитися і весь час проводила в пості і молитві. Після смерті батьків вона роздала жебракам майно, і зі своєю сліпою сестрою, прийнявши монашество, сховалася в одній з гробниць, що належали її родичам. Слава про її подвиги швидко розповсюдилася в околицях, і багато благочестивих дружин і дів прийшли до неї, щоб жити під її керівництвом. Протягом свого подвижницького життя свята словом і справою старанно повчала сестер. На 80-у році життя її спіткала важка і болісна хвороба. Преподобна з істинно християнським терпінням переносила послане їй випробування. Уснула приблизно 350 року, будучи 83-річною.

Духовні читання

Що виконане діло життєвої мудрости чоловіка рятує від гріха, видається очевидною правдою. Бо якщо рішення має бути дійсно рішенням, а наказ наказом – чеснота мудрости сама мусить обдумати й усі засоби, щоб знайти послуг у житті. Знайти всі ті засоби й вирішити, котрі засоби потрібні до виконання головного рішення життєвої мудрости, буде вибором. (Митр. Андрей Шептицький)

Читання

Ап. – 1 Кор. 143 зач.; 9, 19 – 27

19. Бувши від усіх вільний, я став усім слугою, щоб ще більше їх придбати. 20. Я став для юдеїв як юдей, щоб юдеїв придбати; для тих, що під законом, я став як під законом, - хоч сам я не під законом, - щоб тих, що під законом, придбати. 21. Для тих, що без закону, я став як без закону, хоч я і не був без Божого закону, бувши під законом Христовим, щоб придбати тих, які без закону. 22. Для слабких я став як слабкий, щоб слабких придбати. Для всіх я став усім, щоб конче деяких спасти. 23. Усе я роблю заради Євангелії, щоб став я співучасником її. 24. Хіба не знаєте, що ті, які біжать на перегонах, біжать усі, але лиш один бере нагороду? Біжіть так, щоб її осягнути! 25. Кожний змагун стримується від усього; однак ті, щоб тлінний вінець здобути, а ми - нетлінний. 26. Тож і я біжу, та не як навманці; веду кулачний бій, не як повітря б'ючи, 27. а умертвляю своє тіло і поневолюю, щоб, проповідуючи іншим, я сам, бува, не став непридатним.

Єв. – Лк. 9 зач.; 3, 1 – 18

1. П'ятнадцятого року правління кесаря Тиверія, коли Понтій Пилат був правителем Юдеї, Ірод - четверовласником Галилеї, Филип же, його брат, четверовласником краю Ітуреї та Трахонітіди, а Лісаній четверовласником Авілени, 2. за первосвящеників Анни та Каяфи, слово Боже було до Йоана, сина Захарії, в пустині. 3. І він ходив по всій околиці йорданській, проповідуючи хрищення покаяння на прощення гріхів, 4. як писано в книзі віщувань пророка Ісаї: “Голос вопіющого в пустині: Готуйте путь Господню, вирівняйте стежки його. 5. Кожна долина заповниться, кожна гора й горб знизиться, нерівне вирівняється, дороги вибоїсті стануть гладкі, 6. а кожна людина побачить спасіння Господнє.” 7. Він, отже, говорив до людей, що приходили христитися до нього: “Гадюче поріддя! Хто вам вказав утікати від настигаючого гніву? 8. Чиніть плоди, достойні покаяння, і не беріться говорити собі: Маємо за батька Авраама. Кажу бо вам, що Бог з цього каміння може підняти дітей для Авраама. 9. Ба вже і сокира прикладена до кореня дерев: кожне бо дерево, що не приносить доброго плоду, буде зрубане та вкинуте в вогонь.” 10. Люди питали його: “Що ж нам робити?” 11. Він відповів їм: “Хто має дві одежі, нехай дасть тому, що не має. А хто має харч, нехай так само зробить.” 12. Прийшли також митарі христитись і йому мовили: “Учителю, що маємо робити?” 13. А він сказав їм: “Нічого більше понад те, що вам призначено, не робіть.” 14. Вояки теж його питали: “А ми що маємо робити?” Він відповів їм: “Нікому кривди не чиніть, фальшиво не доносьте і вдовольняйтесь вашою платнею.” 15. А із-за того, що люди вижидали (Месії), кожен сам у собі розмірковував про Йоана, чи не він часом Христос. 16. Йоан, звертаючись до всіх, озвався: “Я вас хрищу водою, але йде сильніший від мене, якому я негідний розв'язати ремінь від взуття. Той буде вас христити Духом Святим і вогнем. 17. Його лопата в руці в нього, щоб вичистити тік свій і зібрати пшеницю в свою клуню, а полову спалити вогнем невгасимим.” 18. Навчаючи ж багато й іншого, він звіщав народові Добру Новину.